Tilannepäivitys: Knaufiin kohdistunut kyberhyökkäys

Olemme saaneet 29.6. alkaneen kyberhyökkäyksen rajattua tehokkaasti. Osa järjestelmistä on jo avattu, mutta turvallisuussyistä muun muassa toiminnanohjausjärjestelmäämme ei vielä ole päätetty ottaa käyttöön. Ongelmista huolimatta toimintakykymme ja toimitusvarmuutemme on ollut hyvällä tasolla.

Tässä lisätietoa tilanteesta ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin:

1. Onko Knaufiin kohdistuneella kyberhyökkäyksellä vaikutuksia asiakkaiden tietoliikenneverkkoihin tai -järjestelmiin?

Tällä hetkellä tietoon ei ole tullut tilanteita, joissa kyberhyökkäys olisi levinnyt Knaufin verkosta sen ulkopuolelle. Knauf-verkko on suljettu, jotta hyökkäys ei leviä asiakkaiden tai yhteistyökumppaneiden verkkoihin.

2. Miten voin ottaa yhteyttä Knaufin myyntiin, asiakaspalveluun tai henkilökuntaan?

Suosittelemme ensisijaisesti olemaan yhteydessä puhelimitse. Sähköpostijärjestelmämme on toiminnassa, mutta epävakautta on vielä havaittavissa Knaufin ulkopuolelta tulevien sähköpostien osalta.

3. Miten tilaukset, toimitukset ja laskutus järjestetään tällä hetkellä?

Toiminnanohjausjärjestelmämme pidetään varotoimenpiteenä toistaiseksi suljettuina, minkä vuoksi tilausten vastaanottaminen ja toimitusjärjestelyt hoidetaan manuaalisesti.

Manuaalirutiinien ansioista toimituskykymme on hyvä. Emme toistaiseksi pysty lähettämään laskuja.

Ilmoitamme asiakkaillemme heti, kun tietojärjestelmämme ovat taas normaalikäytössä.

4. Kuinka teen tilauksen ja miten saan tilausvahvistukset?

Tilaukset tehdään toistaiseksi puhelimitse asiakaspalveluun. Puh 020 777 9779.

Poikkeustilanteen vuoksi vahvistamme tilaukset puhelimitse, tekstiviestitse tai sähköpostitse. Virallisia tilausvahvistusdokumentteja emme tällä hetkellä pysty toimittamaan.

5. Ovatko noudot Kankaanpään kipsilevytehtaalta mahdollisia.

Noudot Kankaanpään tehtaalta onnistuvat. Pyydämme tilaamaan noudot soittamalla asiakaspalveluun (020 777 9779) vähintään kaksi (2) arkipäivää ennen noutoa.