Tiedote: Kyberhyökkäyksen vaikutukset Knaufin toimintaan

Kirje asiakkaille ja toimittajille

Haluamme ilmoittaa, että 29.6. havaitsemamme tietojärjestelmähäiriö on tunnistettu maailmanlaajuiseksi kyberhyökkäykseksi Knaufin vastaan.

Hyökkäys alkoi keskiviikkona 29. kesäkuuta klo 01.00. Suojausjärjestelmämme reagoivat uhkaan välittömästi ja IT-tiimimme onnistui rajaamaan hyökkäyksen. Osana suojaustoimenpiteitä IT-tiimimme päätti sulkea suurimman osan Knaufin tietojärjestelmistä.

Tällä hetkellä toiminnanohjausjärjestelmämme on edelleen suljettuna, millä on vaikutusta tilauksiin ja toimituksiin. Yritämme ratkaista ongelman mahdollisimman nopeasti, mutta toistaiseksi emme pysty toimimaan perusprosessien mukaisesti. Manuaalisilla rutiineilla pystymme kuitenkin toimittamaan tuotteita. Kipsilevytehtaan tuotanto toimii normaalisti.

Emme pysty vastaamaan sähköposteihin, mutta puhelimet ja TEAMS toimivat normaalisti. Asiakaspalvelun tavoittaa numerosta 020 777 9779. Teettehän tilauksenne toistaiseksi puhelimitse.

Tiedotamme tilanteen kehittymisestä ja paluusta normaaliin.

Kiitos ymmärryksestänne ja luottamuksestanne.

Knauf Oy ja henkilökunta