Tiedote asiakkaille ja yhteistyökumppaneille koronavirukseen liittyen

Maailman terveysjärjestö WHO on viikolla 11 julistanut koronavirusepidemian pandemiaksi. Suomen hallituksen 16.3. tekemien linjausten vuoksi muun muassa kouluja, oppilaitoksia ja yliopistot suljetaan, julkisia kokoontumisia, liikkumista ja vierailuja terveydenhuollon yksiköihin rajoitetaan.

Henkilökuntamme, asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme sekä heidän läheistensä terveys on etusijalla. Knauf Oy:n ensisijaisena tehtävänä on ehkäistä tartuntariskiä kaikin mahdollisin keinoin ja samalla varmistaa palvelukykymme asiakkaille.

Knauf Oy pyrkii rajoittamaan koronaviruksen leviämistä voimassaolevan THL:n ohjeistuksen mukaisesti. Lisäksi Knauf Oy asettanut seuraavat ohjeistukset, jotka ovat voimassa toistaiseksi:

• kaikki työntekijät, jotka voivat suorittaa työnsä etänä, työskentelevät kotoa käsin,
  • kaikki työmatkat sekä tapahtumat (sisäiset palaverit ulkomailla, seminaarit, messut, koulutukset) on peruttu,
  • sisäiset palaverit ja asiakastapaamiset pyritään aina ensisijaisesti pitämään etäneuvotteluina Skypen välityksellä,
  • käsihygieniaohjeistusta toimitiloissa on tehostettu ja tuotantotiloissa kanssakäymistä eri osastojen välillä on rajoitettu sekä
  • henkilökuntaan kuulumattomien henkilöiden pääsy varastojemme toimistotiloihin on estetty.

Kiitämme ymmärryksestä ja yhteistyöstä yllä oleviin toimenpiteisiin liittyen.

Tällä hetkellä Knauf Oy:n tuotanto, myynti, asiakaspalvelu ja tukitoiminnot toimivat täydellä teholla. Koronavirus ei toistaiseksi ole vaikuttanut tuotteiden saatavuuteen ja toimitusvarmuuteen. Lähitulevaisuuden palvelukyvyn varmistamiseksi olemme valmistautuneet kasvattamalla raaka-ainevarastojen ja valmistuotevaraston kokoa. Knauf Oy:n koronakriisiryhmä on luonut kriisisuunnitelman ja seuraa tilannetta jatkuvasti.

Ville Sarmesto
Myyntijohtaja